Let the journey begin! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Mattanja Tanis - WaarBenJij.nu Let the journey begin! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Mattanja Tanis - WaarBenJij.nu

Let the journey begin!

Door: Mattanja

Blijf op de hoogte en volg Mattanja

03 Oktober 2014 | Tsjechische Republiek, Praag

Vanavond is het dan zo ver: ik vertrek voor drie weken naar het buitenland. Ik start in Praag en zal daar een weekendje verblijven. In dat weekendje kan ik even lekker tot mezelf komen en op mijn gemak de stad verkennen, waarna de echte reis begint: dinsdagochtend vlieg ik naar Tel Aviv, Israël. Daar ben ik samen met een aantal meiden eerst een paar dagen in Tel Aviv en vervolgens begint vrijdag de studiereis vanuit school. De reis naar Israël is een verbredingsminor die ik volg vanuit mijn school. Al weken hebben we les over Israël: militaire geschiedenis, kerk en Israël, het conflict tussen Joden en Palestijnen, topografie van Israël, en allerlei andere onderwerpen omtrent Israël zijn aan bod gekomen in deze colleges.

Ook hebben we aandacht besteed aan een onderzoek: we zijn met ruim 20 studenten, verdeeld in drie groepjes. Elk groepje doet onderzoek naar iets omtrent Israël of het Jodendom gedurende onze reis door Israël. Mijn groepje doet onderzoek naar het Loofhuttenfeest. Het Loofhuttenfeest wordt gevierd als wij in Israël zijn.

Ik ben benieuwd naar wat deze reis mij gaat brengen. Al jaren wil ik mee met deze studiereis naar Israël en het is dan ook bijna niet te bevatten dat het nu echt gaat gebeuren. Over een week loop ik in de straten van Jeruzalem rond!

Via deze blog hoop ik jullie een beetje op de hoogte te kunnen houden van mijn avonturen en belevenissen in Praag en daarna Israël! Als je geïnteresseerd bent, schrijf je in voor de mailinglijst. Dan krijg je een e-mail als ik een nieuwe blog heb geplaatst.

Shalom!
Mattanja

  • 05 Oktober 2014 - 11:19

    Joël Van Vugt :

    Hey Mattanja,

    Veel succes en zegen met je bijzondere reis. Ik hoop dat je er veel zult leren en zien. Ik heb zelf ongeveer twee jaar geleden een rondreis gemaakt door Israël met een vriend van mij. Ik vond het zelf een heel bijzonder land, al is het wel belangrijk om door te dringen tot de 'echte' Joodse cultuur en niet het toeristische sausje daaromheen.

    Veel zegen vanuit Hong Kong!

    Groet,

    Joël


  • 05 Oktober 2014 - 23:22

    Mattanja Tanis:

    Ha Joël!

    Dankjewel voor je berichtje! Bedankt voor je tip. Ik denk dat het wel goed moet komen, aangezien onze docent veel contacten heeft in Israël en we ook veel met Israëli's contact zullen hebben.

    Succes in Hong Kong. Gods zegen voor je bediening daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mattanja

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 3451

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Studiereis Israël

03 Oktober 2014 - 07 Oktober 2014

Citytrip Praag

Landen bezocht: